loader-img
loader-img-2
بنر بالا - خرید قسطی
پاتوق کتاب

کتاب بازخورد اثربخش - مدیر 20 دقیقه ای هاروارد (افراد را پیوسته ارزیابی کنید، گفت و گوهای دشوار را مدیریت کنید، بهترین نتیجه را به دست آورید) نشر نشر آموخته

5 / -
  • ناشر : نشر آموخته
  • مترجم : نرگس شفیعی
  • تعداد صفحه : 80
  • قطع کتاب : رقعی
  • نوع جلد : نرم
  • سال چاپ : 1401
  • شابک : 9786008237099
like like
like like

کتاب بازخورد اثربخش که در مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده، به مدیران می‌آموزد که چگونه با کارمندانشان صحبت کنند، به آن‌ها درمورد عملکردشان بازخورد بدهند و در آن‌ها تغییراتی مثبت ایجاد نمایند. این کتاب کم‌حجم به مدیر یک سازمان کمک می‌کند تا کارمندانش را دائماً ارزیابی نماید، گفتگوهای چالش‌برانگیز را به‌خوبی انجام دهد و به نتایجی فوق‌العاده دست یابد.

مدیر یک شرکت و سازمان همیشه با کارمندانش در تعامل و ارتباط کاری و حرفه‌ای است اما گاهی در موقعیتی قرار می‌گیرد که مجبور است با کارمندانش مستقیماً صحبت کند و به آن‌ها بازخورد بدهد. برای مثال، گاهی از یکی رضایت دارد و می‌خواهد تشویقش کند، گاهی هم از کسی ناراضی است و چاره‌ای جز این ندارد که از او انتقاد کند تا خود را تغییر دهد. این تعاملات گرچه پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسند اما می‌توانند تأثیر عمیقی بر روی عملکرد کارمندان و در نهایت، بر شرکت داشته باشند. این نوع ارتباطات نیاز به مهارت ویژه‌ای دارد و باید با‌دقت و سنجیده انجام گیرد. بازخورد دادن به یک کارمند با هر انگیزه‌ای که باشد باید باعث شود آن کارمند تغییرات مثبتی را تجربه کند و عملکرد خود را بهبود دهد؛ یعنی چه تشویق و چه انتقاد نباید باعث ناامیدی، دلسردی، کم شدن کارایی و تضعیف او شود. برای یادگیری و تمرین مهارت بازخورد دادن منابع متعددی وجود دارد. یکی از کتاب‌هایی که به شکلی مختصر و فشرده این موضوع را مرور می‌کند، کتاب بازخورد اثربخش (Giving Effective Feedback) از انتشارات هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) است. این کتاب به مدیران می‌آموزد چطور کارمندشان را پیوسته زیرنظر داشته باشند، گفتگوهای چالشی و سخت بین خود و کارمندان را مدیریت کنند، و به دنبال آن به نتیجه‌ای که می‌خواهند برسند.

برخی از مدیران ترجیح می‌دهند با کارمندانشان مستقیماً برخورد نداشته باشند و ارتباط مستقیمی بینشان شکل نگیرد. دانش مدیریت مدرن این رویکرد سنتی را رد می‌کند و اعتقاد دارد تعامل بین مدیر و کارمند بسیار تأثیرگذار است و به شکل قابل‌توجهی کارایی پرسنل را افزایش می‌دهد. وقتی یک مدیر به کارمندش بازخورد بدهد و با او گفتگو کند، باعث می‌شود رفتارهای مثبت کارمندان تقویت و رفتارهای منفی آن‌ها اصلاح شود. کتاب بازخورد اثربخش تکنیک‌هایی پیشنهاد می‌دهد که با کمک آن‌ها می‌توانید به‌درستی به کارکنانتان فیدبک بدهید. کتاب حاضر به شما می‌آموزد موضوع مناسبی را برای بحث انتخاب نمایید، دوستانه نظراتتان را بیان کنید و به تنش و درگیری نیافتید. همین‌طور یاد می‌گیرید که جو غالب سازمان را طوری تغییر دهید که همه‌ی مجموعه منتظر بازخوردهای مدیران باشند و از آن استقبال نمایند.

کتاب بازخورد اثربخش، اثری کوتاه و ساده است که به عنوان یکی از آثار مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده است. این اثر از شش فصل تشکیل شده:

فصل اول اهمیت بازخورد دادن را بیان می‌کند و از ضرورت آن برایمان می‌گوید. فصل بعدی درمورد زمان صحبت است و به شما می‌گوید که چه زمانی بهترین فرصت برای گفت‌و‌گو خواهد بود. فصل سوم درمورد شیوه‌ی بیان بازخورد است و این مسئله را تشریح می‌کند. بخش بعدی به شما می‌آموزد که چطور یک برنامه‌ی اقدامی تهیه کنید و به کارمندتان بدهید. فصل پنجم نحوه‌ی بازخورد در شرایط سخت را بازگو کرده و از این نکته می‌گوید که در موقعیت‌های دشوار چطور باید از آن بهره ببرید. در نهایت، در فصل آخر کتاب راهکارهایی ارائه می‌شود تا بتوانید فضای کلی شرکت را به سوی انتقادپذیری و بازخوردپذیری سوق بدهید.

کتاب بازخورد مثبت را نرگس شفیعی برای انتشارات آموخته ترجمه کرده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "بازخورد اثربخش - مدیر 20 دقیقه ای هاروارد (افراد را پیوسته ارزیابی کنید، گفت و گوهای دشوار را مدیریت کنید، بهترین نتیجه را به دست آورید)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک