loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب بهای بالای مادی گرایی نشر دفتر نشر معارف

5 / -
  • ناشر : دفتر نشر معارف دفتر نشر معارف
  • نویسنده : تیم کاسر
  • مترجم : میثم ظهوریان
  • تعداد صفحه : 208
  • قطع کتاب : رقعی
  • نوع جلد : نرم
  • سال چاپ : 1402
  • شابک : 9789645319173
like like
like like

 

کتاب بهای بالای مادی گرایی نوشته تیم کاسر است که با ترجمه میثم ظهوریان ترجمه شده است. این کتاب سعی دارد نسل امروز را با خطرات و تهدیدهای مصرف گرایی آشنا کند و شما را به سمت خوشبختی هدایت کند.

جامعه انسانی به تدریج در حال تقسیم خودش به دو جهان مجزا است؛ جهان اولی مالامال از ناز و نعمت، تجمل و فراوانی و جهان سومی که مشخصه آن محرومیت، فقر و کشاکش است. اکنون و در اکثر کشورها، واحدهای مجزایی از ثروت را می‌بینیم که در محیطی در حال گسترش و مالامال از فقر قرار دارند و این وضعیت به صورتی روزافزون نیز تشدید می‌شود. در حال حاضر، اکثر جمعیت جهان در اقتصادهایی زندگی می‌کنند که در آن‌ها، برنده همه چیز را تصاحب می‌کند. هدف اصلی انسان‌های ساکن این اقتصادها تصاحب همه چیز به نفع خودشان است. هر کس به همان اندازه‌ای که حریص است، برای تصاحب آنچه که پیش رویش قرار دارد، تلاش می‌کند. در این افق اقتصادی، خودخواهی و مادی‌گرایی دیگر در زمره مشکلات اخلاقی قرار ندارند و از جمله اهداف اصلی زندگی به شمار می‌روند.

این واقعیت جهانی تنها به این دلیل وجود خارجی دارد که مردم یا به عبارتی، هر یک از ما به راحتی می‌تواند به مذاهب مصرف‌گرایی و مادی‌گرایی روی بیاورد.  مهم‌ترین مزیت این کتاب ارائه توضیحی کامل درباره جاخوش کردن وعده‌های پوچ مصرف‌گرایی در اعماق روانمان باشد. توضیحات کسر نه تنها بر عواملی از اقتصاد کلان که محرک مصرف‌گرایی بازارمحور هستند، بلکه بر بررسی دقیق و جزئی عواملی که باعث می‌شوند انسان‌ها مصرانه از لحاظ روان‌شناختی به مادیات و مظاهر مقام و شهرت وابسته شوند نیز می پردازد.

کاسر به بررسی مجموعه ای از پژوهش های برجسته پرداخته است که نشان دهنده حقیقتی هستند که در تضاد با شعور متعارف اغلب جوامع قرار دارد. بر اساس این واقعیت، هنگامی که انسان ها پول و اموال بیشتری به دست می آورند، رضایتشان از زندگی و یا سلامت روان شناختیشان به واسطه آن افزایش نمی یابد. به بیان دقیق تر، هنگامی که درآمد انسان ها از خط فقر بالاتر می رود، افزایش ثروت تقریبا هیچ تاثیری بر رضایت و سلامت آنها نخواهد داشت. با وجود این، کانون توجه اصلی کتاب کاسر و آنچه که این کتاب را جدید و متفاوت می سازد، بر این نکته تاکید دارد که نوعی رابطه بین آرزوی کسب ثروت یا مادیات بیشتر و افزایش نارضایتی شخصی وجود دارد. کاسر به شواهد محکمی اشاره می کند که نشان می دهند، علائم اضطراب در انسان هایی که باوری قوی به ارزش ها و امیال مادی گرایانه دارند، بیشتر مشاهده می شود. علاوه بر این، این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند و در مقایسه با اشخاصی که گرایش های مادی گرایانه در آن ها ضعیف تر است، بیشتر دچار ناراحتی های جسمی می شوند. این گونه اشخاص زمان بیشتری را برای تماشای تلویزیون اختصاص می دهند، مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی در آنها بیشتر است و روابط شخصی متزلزل تری دارند. حتی خواب و رویای این گونه انسان ها نیز با اضظراب و پریشانی همراه است. بنابراین، مادامی که انسان ها «رویای آمریکائی» پرکردن جیب هایشان را دنبال می کنند، روح و نفسشان نیز تهی تر می شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

مسعود
4 / 9 / 1402
این کتاب قیمتش 25 تومن هست چطور شما 100 تومن قمیت زدید؟؟؟مگه هزینه ارسالش چقدر میشه؟؟؟
پاتوق کتاب
سلام دوست عزیز

قیمت های ثبت شده در سایت قیمتی هست که ناشر برای فروش کتاب ثبت شده، قیمت 25 هزار تومانی برای چاپ های قدیمی کتاب هست
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک