loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب دردسرهای آقاجون - (داستان های کوتاه فارسی) نشر کتاب جمکران

5 / 3
like like
like like
پیشنهاد ما

 

داستان پیروزی انقلاب و وقایع مربوط به سال 57 برای بسیاری از دهه شصتی ها و نسل های پیش از آن گفته شده و اغلب حال و هوای انقلاب را در کتاب ها، فیلم ها و سرودها و...استشمام کرده اند و کم و بیش از جریانات آن‌ ایام باخبر هستند. اما برای نوجوانان امروز و نسلِ جدید، کم کاری صورت گرفته است. کمتر نویسنده و فیلم‌ سازی به فکرِ این گروه بوده و توانسته فیلم و داستانی به زبانِ بچه‌ها خلق کند و آن‌ ها را هم در جریانِ حوادث انقلاب شریک کند.

رمان «دردسرهای آقاجون» یکی از آثاری است که درباره این‌ حوزه موضوعی نوشته شده و با داستانی برای نوجوانان، روزهای پایانی استبداد شاهنشاهی و انقلاب مردم ایران را روایت می‌ کند. مونا جوان در این کتاب سعی کرده ، با نگاهی به وقایع انقلاب در مشهد، حوادث را از زبان شخصیت اصلی داستان بیان کند تا مخاطبِ نوجوان بتواند مرحله به مرحله با او پیش رفته و خود را در جریانِ داستان سهیم بداند.

داستان رمان «دردسرهای آقاجون» را دختری به ‌نام نسترن روایت می‌کند و رمان، با قصه‌ های شبانه پدر خانواده شروع می‌ شود. در ادامه جریان روزهای واپسین انقلاب در مشهد، به داستان ضحاک ماردوش گره می‌ خورد. به این‌ ترتیب که نسترن و باقی بچه‌ ها، ضحّاک ماردوش دنیای واقعی‌ شان را می‌ بینند و سعی می‌ کنند همانند کاوه کاری کارستان بکنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

آلا
22 / 2 / 1403
خیلی عالیه واقعا خیلی به صرفه‌تر است
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک