loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

کتاب فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی علیه السلام نشر کتاب جمکران

5 / -
like like
like like

 

استاد علی کورانی عاملی، روحانی شیعه اهل لبنان و پژوهشگر تاریخ اسلام و مهدویت، متولد 1944میلادی و اهل جبل عامل (جنوب لبنان) است. او به تشویق «آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین» دروس حوزوی را آغاز کرد و در سال 1958م، به نجف اشرف هجرت کرد و پس از طی مقدمات و سطح، در درس خارج «آیت الله خوئی» و «شهید سیدمحمدباقر صدر» حاضر شد.
وی پس از آن، آثار و خدمات متنوعی در فرهنگ شیعی ارائه داده است که یکی از آن‌ ها کتاب «فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج)» است. این کتاب ابتدا به زبان عربی و در لبنان به چاپ رسید. سپس به قلم حسین نائینی و تحت اشراف مولف به فارسی ترجمه و تکمیل شد.

«فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج)» شامل 40 فصل بوده و دسته بندی کاربردی و منظمی دارد. به نحوی که می ‌تواند برای محققان و مشتاقان در موضوعات آخرالزمانی و موعودشناسی، بسیار کارآمد باشد.

نویسنده به ابعاد و موضوعات جدیدی در ارتباط با مهدویت و موعود به صورت جداگانه پرداخته و مثلا یک فصل را به نقش عراق در آخرالزمان و یک فصل را به موضوع شام و احادیث و مطالب مرتبط با آن پرداخته است. این کتاب بر مبنای احادیث شیعی بوده و از احادیث اهل سنت به عنوان مؤید و مکمل مباحث استفاده شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی علیه السلام" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک