loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 500 هزار تومان
پاتوق کتاب

تحلیلی از تاریخ تشیع و امامان علیهم السلام - (محمد نصیری رضی)

5 / -
like like
like like


زندگانی پیشوایان شیعه و تاریخ پرفراز و نشیب در تاریخ اسلام و تجربه 250 ساله فعالیت مستمر ائمه(ع) و یاران آنان از جهاتی شایسته اندیشه و تأمل بسیار است. نویسنده در کتاب تحلیلی از تاریخ تشیع و امامان علیهم السلام ، تلاش کرده است برخی از مهمترین سرفصلهای تاریخ تشیع در زندگی امامان اهلبیت(ع) را تحلیل کند و وضعیت شیعیان در دورههای مختلف حیات ائمه(ع) بررسی شود.
کتاب تحلیلی از تاریخ تشیع و امامان علیهم السلام ، دارای پنج فصل است. در فصل اول به واژه و اصطلاحشناسی شیعه، چگونگی پیدایش آن و برخی دیدگاههای موجود بررسی شده است. فصل دوم به موضوع جانشینی پیامبر(ص)، ماجرای سقیفه، عهدنامه جانشینی خلیفه اول، شورای شش نفره خلیفه دوم و نیز چگونگی مراجعه مردم به امام علی(ع) و شکلگیری حکومت آن حضرت پرداخته است. فصل سوم به حکمت و حکومت امام علی(ع)، موانع و مشکلات حکومت و نیز سیره و سیمای حکومت امام علی(ع) پرداخته است.
فصل چهارم به زندگی و ابعاد فعالیتهای امامان(ع) در مقتضیات گوناگون زمان در دوران امویان پرداخته است. دورنمای وضعیت شیعه در این دوره، صلح در اسلام و علل و عوامل صلح امام حسن(ع)، ماهیت، انگیزه و علل قیام امام حسین(ع) و ابعاد فعالیتها و مبارزات امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) در ادامه همین فصل آمده است.
فصل ششم نیز به ابعاد فعالیتها و مبارزات دیگر ائمه اهل بیت(ع) در دوره عباسیان پرداخته است. وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این دوره، فعالیتهای امامان(ع) و یارانشان و کیفیت مواجهه با حاکمان عباسی در همین فصل بررسی شده است. اشاره به عدالتگستر جهان، نائبان خاص آن حضرت(ع) و برخی فعالیتهای آنان در دوران غیبت صغری نیز از مباحث پایانی این فصل است.
پیشبینی پرسشهای مهم پایان هر فصل و نیز برخی موضوعات و عناوین لازم و مرتبط با هر فصل که امکان ارائه آن در کتاب نبود، تحت عنوان فعالیتهای علمی و در نظر گرفتن منابعی برای مطالعه و تحقیق بیشتر برخی دیگر، از امتیازات و ویژگیهای کتاب است. نویسنده کتاب، در نگارش این کتاب از راهنماییهای دکتر صادق آیینهوند و حجتالاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی بهره برده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "تحلیلی از تاریخ تشیع و امامان علیهم السلام - (محمد نصیری رضی)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک