loader-img
loader-img-2
بنر بالا - ارسال رایگان سفارشات بیش از 300 هزار تومان
پاتوق کتاب

رویای نیمه شب

5 / -
like like
like like

مظفر سالاری نویسنده یزدی الاصل متولد سال 1341، نویسنده‌ای که با تمرکز بر رده سنی کودک و نوجوان سال‌هاست کتاب‌های زیادی را روانه بازار کرده‌است این‌بار به سراغ کتابی در رده بزرگسال رفته و داستانی عاشقانه با رنگ و بوی اسلامی و شیعی نگاشته‌است.

زندگی هاشم پسری زرگر و هنرمند ساکن حله در همان صفحات اول از یک زندگی آرام و زیبا تبدیل به یک طوفان پر هیبت می‌شود. عشق و جوانی و شوریدگی آمیخته با پیچیدگی‌های سیاسی و مذهبی آنچنان گرداب هولناکی را جلوی پای هاشم پدید می‌آورد که خواننده در صحنه‌هایی دیگر هیچ امیدی به نوری در زندگی او ندارد.

اما معجزه در راه است آنجا که داستان ابوراجح حمامی و قوهای سفیدش رخ می‌دهد.

رویای نیمه شب، داستانی عاشقانه و مذهبی برگرفته از یک داستان واقعی است. در این کتاب نویسنده مانند داستان‌های هزار و یک شب خواننده را از کنج کارگاه جواهرسازی در بازار حله تا اتاقی از کاخ حاکم شهر می‌کشاند و از سیاهچالی ترسناک و تاریک تا دیدار قوهای سفید و زیبایی وسط حوضی پاکیزه در حمامی در قلب شهر حله می‌برد.

مرگ و زندگی را به هم می‌رساند و از نفرت تا عشق را به تصویر می‌کشد. تفاوت‌ها را به واسطه معجزه‌ای الهی به تشابه‌ها و بی‌ایمانی‌ها را به ایمان می‌رساند.

رویکرد مظفر سالاری همان گونه که از لیست بلند کتاب‌های او کاملا پیداست رونمایی از مسیر تغییرات روحی در انسان‌ها در اثر آشنایی با نور آگاهی از حقایق دینی و مذهبی است و در همان صفحات آغازین دیدگاه‌های حجت الاسلام مظفر سالاری مشاهده می‌شود.

رویایِ نیمه شبِ ریحانه دختر ابوراجح که مردی شیعه است، در سیر 280 صفحه از زبان هاشم پسری سنی مذهب که یک زرگر ثروتمند است کم‌کم تعبیر می‌شود تا هاشم ماجرای عشق و ترس و معجزه‌ای که منجر به تغییر بزرگی در زندگی همه مردم شهر حله شد را بیان کند.

این کتاب با ساختاری ساده و زبانی روان نوشته شده‌است. می‌توان داستان رویای نیمه شب را در دسته کتاب‌های با رویکرد مذهبی دسته‌بندی کرد. آنچه شاید نقطه قوت داستان است و از پیشینه نویسنده حاصل شده است بیان مسائل عاشقانه به زبانی است که نوجوانان هم بتوانند به راحتی آن را مطالعه کنند بی آنکه ضرری متوجه درک آنان از مسائل بزرگسالان داشته باشیم.

آنچه درباره مطالعه و انتخاب این کتاب مهم است دو مساله است:
اول آنکه این کتاب با دیدگاهی مذهبی نوشته شده‌است و دیگر آنکه گروه سنی مخاطب کتاب نوجوانان است. پس اگر چه کتاب در رده بزرگسالان دسته‌بندی شده است گره افکنی ها و گره گشایی‌ها کاملا در سطح نوجوانان طرح ریزی شده و برای بزرگسالان کمتر جذاب است که هم می تواند نقطه قوت و هم نقطه ضعف کتاب در نظر گرفته‌شود. پس بهتر است در هنگام انتخاب کتاب به این موضوعات دقت نمایید.

به هر حال این کتاب روان و پر هیجان را به خوانندگان نوجوان علاقمند به کتاب‌های عاشقانه مذهبی بسیار توصیه می‌کنم. البته نکته اساسی مورد توجه نویسنده در کتاب رویای نیمه شب کرامت حضرت حجت (ع)  بوده‌است که می‌تواند دلیل دیگری برای انتخاب آن از طرف خوانندگان باشد.

 

به قلم "زهره عواطفی حافظ"

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "رویای نیمه شب" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک