loader-img
loader-img-2
پاتوق کتاب

مرگ با تشریفات پزشکی - (آنچه پزشکی درباره مردن نمی داند)

5 / -
like like
like like

کتاب مرگ با تشریفات پزشکی اثر آتول گاواندی نویسنده و جراح اهل ایالات متحده و محصول سال 2014 است. این کتاب توسط بسیاری از منتقدین به عنوان کتابی معرفی شده که پتانسیل این را دارد که زندگی پزشکان، بیماران آن‌ها و عرصه‌ی سلامت را تغییر دهد. حامد قدیری این کتاب را به فارسی برگردانده و انتشارات ترجمان علوم انسانی آن را منتشر کرده است.

پزشکی در دوران مدرن، به عنوان عرصه‌ای پیروز و موفق شناخته شده و خطرات مرگ‌بار و دردناک زایمان و انواع بیماری‌ها را قابل کنترل کرده و کاهش داده است. اما زمانی که صحبت از واقعیت‌های اجتناب‌ناپذیر پیری و مرگ می‌شود، کارهایی که پزشکی می‌تواند انجام دهد اغلب با آن‌چه باید انجام دهد، مغایرت دارد.

آتول گاواندی از طریق تحقیقات شوکه‌کننده و داستان‌هایی گیرا از بیماران و خانواده‌اش، رنجی را که چنین موضوعی ایجاد کرده است، آشکار می‌کند. خانه‌های سالمندان، که بیش از همه‌جا به عنوان فضایی برای امنیت و ایمنی سالمندان شناخته می‌شوند، با ساکنانشان بر سر انواع مواد غذایی که مجاز به خوردن هستند و انتخاب‌هایی که مجاز به انجام آن هستند، می‌جنگند. پزشکانی که از بحث در مورد اضطراب بیماران در باب مرگ ناراحت می‌شوند، به امیدهای واهی و درمان‌هایی که در واقع به جای بهبود زندگی این بیماران زندگی آن‌ها را کوتاه می‌کند، بازمی‌گردند و خانواده‌ها با تمام این مسائل کنار می‌آیند.

آتول گاواندی، یک جراح شاغل، در کتاب‌ پرفروش مرگ با تشریفات پزشکی بی‌باکانه مبارزات حرفه‌ی خود را آشکار کرده است. اکنون او محدودیت‌ها و شکست‌های نهایی این حرفه را -در شیوه‌های خودش و دیگران- با نزدیک شدن به پایان زندگی بررسی می‌کند و کشف می‌کند که چگونه می‌توانیم در چنین مواقع و زمینه‌هایی بهتر عمل کنیم. او یک پرستار آسایشگاه و یک پزشک سالمند در کلینیک خود و افرادی که خانه‌های سالمندان را زیرورو می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌دهد. گاواندی افرادی را پیدا می‌کند که به ما نشان می‌دهند چگونه مکالمات سختی داشته باشیم و چگونه اطمینان حاصل کنیم که هرگز چیزی را که مردم واقعا به آن اهمیت می‌دهند، قربانی نمی‌کنیم.

کتاب مرگ با تشریفات پزشکی میخکوب‌کننده، صادقانه و انسانی است و نشان می‌دهد که هدف نهایی ما نباید یک مرگ خوب باشد، بلکه باید بخواهیم یک زندگی خوب داشته باشیم، آن هم تا آخر عمر.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "مرگ با تشریفات پزشکی - (آنچه پزشکی درباره مردن نمی داند)" می نویسد
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک